GDZIE NAJCZĘŚCIEJ SĄ UŻYWANE MIOTŁY MAGNETYCZNE?
Lotniska – utrzymanie pasów startowych i innych powierzchni
Niepożądane odłamki metalowe w lotnictwie - FOD (ForeignObjectDebris)
FOD na lotniskach może powodować prawdziwe problemy:
- przebicia opon w samolotach
- zasysanie FOD do silnika samolotu itp.
Szczególną uwagę należy zwrócić na zbieranie odpadów metalowych na lotniskach. Miotła magnetyczna jest odpowiednim urządzeniem pomagającym zapewnić maksymalną ochronę przed FOD na lotnisku. Miotły magnetyczne mogą być również uzupełnione innym sprzętem (np. siatkami do zbierania) do zbierania nieferromagnetycznych FOD.
Wybór rodzaju miotły magnetycznej zawsze zależy od lotniska:
Miotła magnetyczna FALCON jest bardziej odpowiednia dla mniejszych lotnisk regionalnych. Jest dostępna w szerokościach roboczych 2, 3 i 6 metrów. Miotła magnetyczna FALCON jest doskonałym rozwiązaniem do zbierania odpadów na lotniskach z trawiastymi pasami startowymi, ponieważ jej konstrukcja pozwala na skuteczne zbieranie odpadów nawet na nierównych powierzchniach.
Miotła magnetyczna MSA GLADIATOR jest najpotężniejszą zamiatarką magnetyczną na świecie, dzięki wyposażeniu jej w najsilniejsze magnesy neodymowe. Dostępna jest w szerokościach 3, 6 i 9 metrów.
Często spotykamy się również z połączonym wykorzystaniem miotły magnetycznej MSA GLADIATOR. Do konserwacji pasów startowych klienci używają MSA GLADIATOR 9000 i korzystają z maksymalnej szerokości roboczej wynoszącej 9 metrów. Pas startowy jest wolny od FOD naprawdę szybko. Miotła ta składa się z 3 niezależnych wózków o szerokości 3 metrów. Po odłączeniu mioteł bocznych szerokość zmniejsza się do 3 metrów. Inne obszary - stanowiska samolotów, drogi serwisowe, hangary i otoczenie hangarów są następnie czyszczone za pomocą miotły magnetycznej o szerokości 3 metrów. Dzięki temu obsługa w tych obszarach jest łatwiejsza. To rozwiązanie jest świetne i w pełni je wspieramy. Klient otrzymuje dwa urządzenia w jednej cenie!
Personel lotniska, a zwłaszcza inżynier bezpieczeństwa, są często zaskoczeni FOD, które jesteśmy w stanie przechwycić (nawet po oczyszczeniu pasa startowego lub dróg serwisowych przez inny sprzęt do zbierania) - najczęściej są to gwoździe, druty zamiatarki, śruby, a przy kilku okazjach odkryliśmy nawet źle zabezpieczoną pokrywę studzienki kanalizacyjnej. Obejrzyj galerię zdjęć poniżej - możesz być zaskoczony!
Zastanawiasz się, jak szybko miotła magnetyczna MSA GLADIATOR może oczyścić pas startowy z ferromagnetycznych zanieczyszczeń?
Ponieważ niezawodnie wychwytuje zanieczyszczenia ferromagnetyczne z prędkością 45 km/h dzięki najsilniejszym magnesom neodymowym, niezawodnie oczyszcza pas startowy o szerokości 30 m i długości 2 km z FOD w 10 minut!
Tory wyścigowe i testowe pasy startowe
Przebicie opony w wyścigu lub podczas testowania pojazdów na wielokącie? Wiele z tych przebić jest spowodowanych przez gwoździe, śruby lub inne zanieczyszczenia ferromagnetyczne. Z pewnością możemy się zgodzić, że jest to niebezpieczna kwestia, ale komplikacji tej można łatwo uniknąć, stosując:
Zależy to od wielkości toru i szerokości toru wyścigowego/testowego. Miotła magnetyczna MS FALCON może skutecznie zbierać metalowe zanieczyszczenia (gwoździe, śruby...) przy prędkości 25 km/h, a miotła magnetyczna MSA GLADIATOR nawet przy prędkości 45 km/h.
Jeśli klient zdecyduje się na MSA GLADIATOR 9000, może on oczyścić tor wyścigowy o długości 3 km i szerokości 18 m z zabrudzeń ferromagnetycznych w zaledwie 8 minut!
Na trawiastych krawędziach toru wyścigowego znajduje się duża ilość brudu. Zanieczyszczenia te są przenoszone na tor przez pojazdy podczas testów/wyścigów i problem z głowy. Nasze miotły magnetyczne umożliwiają czyszczenie nie tylko idealnie płaskich torów asfaltowych, ale także nierównych powierzchni, takich jak obszary trawiaste, dzięki możliwości regulacji wysokości.
Miotła magnetyczna o szerokości 6 lub 9 metrów składa się z 3 oddzielnych wózków. Wózki te można również zawiesić jeden za drugim, dzięki czemu szerokość transportowa wynosi tylko 2 lub 3 metry! Dzięki temu transport miotły po wąskich drogach serwisowych (np. do magazynu, składu, hangaru...) jest bardzo łatwy.
Porty
Nawet obszary w portach muszą być regularnie oczyszczane z metalowych zanieczyszczeń. Najczęściej używane do tego celu są:
Do załadunku i rozładunku kontenerów w porcie potrzebna jest duża ilość mobilnego sprzętu przeładunkowego. Ostre żelazne zanieczyszczenia powodują częste przebicia opon w tych maszynach. Powoduje to wymuszone przestoje serwisowe tych urządzeń przeładunkowych. Powoduje to jednak problemy z płynnością i szybkością obsługi kontenerów, co jest całkowicie niepożądane w środowisku portowym.
Rozwiązanie jest bardzo proste - regularne czyszczenie terenu portu z zanieczyszczeń ferromagnetycznych za pomocą naszej miotły magnetycznej MS FALCON. Zależy to od wielkości czyszczonych obszarów i wymogu łatwości manewrowania. Dlatego nasi klienci najczęściej wybierają miotłę magnetyczną o szerokości 2 m lub 3 m, aby móc skutecznie czyścić duże obszary, a jednocześnie łatwo manewrować na drogach serwisowych i wokół kontenerów.
W ten sposób można chronić nie tylko sprzęt przeładunkowy, ale także ciężarówki transportujące kontenery.
Ścieżki rowerowe
Do czyszczenia metalowych zanieczyszczeń ze ścieżek rowerowych najczęściej używane są:
Przebita opona? Na ścieżkach rowerowych często można zobaczyć rowerzystę naprawiającego przebitą oponę na swoim rowerze. Najczęstszą przyczyną przebitych opon są ostre metalowe elementy (gwoździe, druty...). Rozwiązanie jest bardzo proste! Nasza miotła magnetyczna MS FALCON została zaprojektowana tak, aby można ją było łatwo przymocować za zaczepem holowniczym pojazdu i pozbyć się wszelkich metalowych zanieczyszczeń ze ścieżki rowerowej. Najczęściej używana do tego celu miotła ma 2 metry szerokości. Produkujemy również miotły magnetyczne o większych szerokościach, ale do czyszczenia ścieżek rowerowych najczęściej używana jest miotła o szerokości 2 metrów ze względu na jej dobrą zwrotność na ścieżce rowerowej.
Produkujemy również miotły magnetyczne o większych szerokościach, ale do czyszczenia ścieżek rowerowych najczęściej używana jest miotła o szerokości 2 metrów, ze względu na jej dobrą zwrotność na ścieżce rowerowej.
Punkty skupu i recyklingu
Miejsca, w których skupuje się i przetwarza złom, są pełne ostrych metalowych odłamków. Powodują one przebicia opon nie tylko w urządzeniach do transportu materiałów, ale także w ciężarówkach i pojazdach przewożących złom. Przebicia opon na placach recyklingu można uniknąć poprzez regularne czyszczenie placów recyklingu z odpadów metalowych:
Do zbierania odpadów metalowych w zakładach recyklingu najczęściej używana jest miotła magnetyczna, którą zawiesza się na szynach wózka widłowego. Przymocowanie miotły magnetycznej do wózka widłowego to kwestia kilku sekund. Następnie wystarczy jeździć po terenie zewnętrznym i zbierać gwoździe. To takie proste! Czasami miotła jest również używana do sortowania odpadów metalowych (np. brudu), gdzie rozprowadzasz zanieczyszczony żelazem materiał na ziemi i używasz miotły magnetycznej do usuwania niechcianych zanieczyszczeń ferromagnetycznych. W ten sposób można łatwo oddzielić np. brud aluminiowy od brudu żelaznego i zwiększyć wartość odkupionego materiału.
Niektórzy klienci wolą mieć miotłę magnetyczną zawieszoną za pojazdem - np. wózkiem widłowym lub innym pojazdem do transportu materiałów. Miotła jest zwykle na stałe zawieszona za wózkiem, dzięki czemu podczas każdej jazdy wózkiem widłowym zbierane są metalowe zanieczyszczenia. Coraz więcej firm wyposaża swoje wózki do transportu materiałów w nasze miotły magnetyczne, aby zapewnić maksymalną czystość pracy.
Obszary trawiaste, tory wyścigowe, parki
Metalowe odłamki są niepożądane nie tylko na utwardzonych drogach, gdzie mogą powodować przebicia opon rowerowych i samochodowych, ale mogą również stanowić utrudnienie na terenach nieutwardzonych lub trawiastych.
Najczęściej używane do ich zbierania są:
Ostre i niebezpieczne metalowe zanieczyszczenia są niepożądane na torach wyścigowych, gdzie stawką jest zdrowie koni. Nie chcemy również, aby niebezpieczne przedmioty pozostawały na murawie po zakończeniu festiwalu. Podobnie niebezpieczne jest posiadanie metalowych przedmiotów w parkach miejskich lub na placach zabaw. Wszystko to możemy łatwo rozwiązać z pomocą MS FALCON.
Oferujemy również krótkoterminowy, jednorazowy wynajem miotły magnetycznej MS FALCON do sprzątania po festiwalach, w parkach, na wyścigach konnych lub wokół placów zabaw (tylko w wersji czeskiej).
Obszary produkcyjne i parking
Czy w obszarze produkcyjnym jest dużo metalowych odłamków? Martwisz się, że klient przebije oponę na parkingu? W takim razie użyj:
Do czyszczenia gwoździ lub drutów na parkingach lub w obszarach produkcyjnych odpowiednia jest magnetyczna miotła do wózków widłowych.
Coraz więcej klientów woli zawiesić miotłę magnetyczną MZ-Z za wózkiem widłowym lub innym wózkiem do transportu materiałów i zbierać metalowe zanieczyszczenia w sposób ciągły. Dopiero pod koniec zmiany czyści miotłę magnetyczną - jest to jedyny obowiązek operatora wózka. Jakie to proste i efektywne!
Oznakowanie zamknięcia drogi startowej
Mobilny krzyż świetlny to nowoczesny i skuteczny sposób oznaczania tymczasowego zamknięcia pasa startowego lotniska. Jest on używany głównie przy złej pogodzie do oznaczania zamkniętego pasa startowego z powodu jego konserwacji lub odśnieżania.
Mobilny krzyż świetlny jest zamontowany na podwoziu. Dzięki temu to mobilne urządzenie można szybko przetransportować w wybrane miejsce. Konstrukcja krzyża świetlnego umożliwia jego montaż lub demontaż w ciągu 5 minut przez jedną osobę. Krzyż składa się z 13 świateł LED z automatycznym przełączaniem między intensywnością światła dziennego i nocnego. Długość ramienia krzyża świetlnego wynosi 4,26 metra. Naftowy generator z silnikiem wysokoprężnym zapewnia energię elektryczną na 120 godzin pracy przy pełnym obciążeniu świateł bez konieczności tankowania.
Wszystkie te kluczowe cechy sprawiają, że mobilny krzyż świetlny jest urządzeniem, które pozwala na elastyczność i szybką reakcję na zmiany w ruchu lotniczym.