Szczegółowy opis miotły magnetycznej MS FALCON
<< Powrót do mioteł magnetycznych MS FALCON
Czyszczenie mioteł magnetycznych dla lotnisk
Czyszczenie miotły magnetycznej jest bardzo łatwe i bezpieczne. Magnesy są umieszczone w obudowie ze stali nierdzewnej. Pociągnięcie za dźwignie rozmagnesowania powoduje przesunięcie magnesów do pozycji pionowej. Spowoduje to zwiększenie odległości między magnesem a pokrywą ze stali nierdzewnej, a uwięzione metale samoistnie odpadną.
Zaletą jest możliwość wyboru FOD Boxu z wyposażenia dodatkowego. Miotła wyposażona w taki box ma nie tylko lepsze właściwości aerodynamiczne i siłę docisku (przydatne przy wyższych prędkościach podczas przechodzenia między czyszczonymi powierzchniami), ale także przyspiesza czyszczenie. Box, który podczas pracy urządzenia znajduje się w jego górnej części, można łatwo zdjąć i umieścić pod miotłą magnetyczną. Podczas czyszczenia wszystkie metalowe zanieczyszczenia spadają bezpośrednio do tej skrzynki, którą następnie można wygodnie opróżnić do odpowiedniego kontenera. Eliminuje to konieczność ręcznego zbierania (zamiatania) metali z podłoża po rozmagnesowaniu.
Jeszcze szybsze i bardziej komfortowe czyszczenie?
Miotły magnetyczne można wyposażyć w moduł EasyDemag, który umożliwia szybkie i łatwe rozmagnesowanie miotły i uwolnienie wychwyconych przez nią zanieczyszczeń metalowych. Moduł ten znacznie upraszcza i przyspiesza pracę. Elektryczny mechanizm rozmagnesowujący jest zasilany z akumulatora umieszczonego na dyszlu miotły. Dostępne są dwie opcje sterowania:
- Rozmagnesowanie za pomocą pilota zdalnego sterowania – umożliwia oczyszczenie miotły bezpośrednio z pojazdu. Bardzo wygodne i szybkie.
- Sterowanie za pomocą przycisków umieszczonych na miotle
Magnetyczna miotła do różnych typów nawierzchni
Miotła magnetyczna ma regulowaną wysokość w zakresie od 30 do 200 mm, co umożliwia pracę nawet na nierównych powierzchniach, takich jak drogi z płyt (miotła może zbierać metale nawet ze szczelin między płytami), powierzchnie trawiaste lub żwirowe. Regulacja wysokości jest również doceniana na lotnisku, gdzie miotła magnetyczna potrzebuje wystarczającego prześwitu podczas przejazdu między pasami startowymi na drogach serwisowych.
Miotły magnetyczne są standardowo wyposażone w stałe magnesy ferrytowe, ale na życzenie możemy je również wyposażyć w bardzo silne magnesy neodymowe. Ze względu na zastosowanie magnesów stałych, funkcja separacji miotły nie wymaga zasilania.
Różnicę w sile magnesów można zobaczyć w poniższej tabeli.
Odległość od powierzchni (mm) | 0 | 50 | 100 | 150 | 200 | 250 |
---|---|---|---|---|---|---|
Magnesy neodymowe (Gauss) | 8000 | 888 | 302 | 131 | 65 | |
Magnesy ferrytowe (Gauss) | 1600 | 807 | 345 | 179 | 114 | 73 |
Czyszczenie ścieżek rowerowych
Miotła magnetyczna MS FALCON jest często używana do czyszczenia ścieżek rowerowych i innych dróg z odpadów metalowych. Umożliwia to zapobieganie przebiciom opon spowodowanym przez gwoździe i inne ostre metalowe przedmioty.
Podłączenie i zasilanie miotły magnetycznej dla lotnisk
Miotła magnetyczna jest wyposażona w zdejmowany i regulowany zaczep holowniczy. Dzięki temu miotłę można przymocować do haka holowniczego samochodu, ciągnika, szczotkarki lub innego sprzętu. Instalacja jest zatem bardzo łatwa, a zastosowanie wszechstronne.
Zasilanie komponentów elektrycznych i oświetlenia pochodzi z pojazdu holowniczego – zwykle 12 V, gniazdo 7-stykowe. Miotła jest dostosowana do zasilania pojazdu holowniczego.